Yleinen

Neulansilmä

08.11.2016, Heidi

-Nyt alkavat ompeluseurat

-Mitkä??

Toiminnallisen matematiikan aiheena on numero viisi, jota työstetään ensin taululle vähitellen esiin

piirtyvänä tarinana. Sitten otetaan pahvipohjat ja pistellään siihen reiät. Ja eikun ompelemaan.

-Mitenkä tämä pitää??

-Oho. Nyt olet hypännyt väärälle puolelle pahvia. Odota, niin minä autan kohta.

-Minä voin auttaa.

On mukava huomata, että eskarit ovat syksyn mittaan omaksuneet hyvän tavan tarjota apua kaverille. Hienoa!

-Nyt tämä meni tälleen…

– Odota hetki, kun laitan ensin tämän neulansilmään

-Ai neulan silmään?

-Hui, ei sentään.

 

 

Iltapäivällä puuhailemme omia hommia.

-Oisko sinulla musiikkia?

No tottahan toki. Otetaanpa esille mankka ja mukava lastenlevy. Ja tutkitaan nappulat, että kappaleita voi itse selailla tai kuunnella uudestaan. Menee vähänaikaa, eikä toimistosta kuulu kuin vaimeaa musiikkia ja iloista kiherrystä. Sitten…

-Saadaanko me iso paperi, kun tehtäisiin kyltti?

…ja vähän myöhemmin…

-Me tehtiin tällainen balettikyltti

A3: kokoinen paperi on porukalla kuvitettu puolilleen, pinkin sävyillä. Mutta kyltti on vielä hiukan kesken, joten huomenna on lisää taidetta luvassa.

-Me leikitään, että toimisto on sali viisi, kun tuossa ovessa on nuo viitoset (aamulla ommellut matikkaviitoset)

Jännittävää, pikkutyttö tädin sisällä tirisee, jännittävää. Millainenhan leikki se on? Ja mitä ihmettä tämän leikin jatko tuoneekaan tullessaan…kenties esityksen? Tarinan?

V&I  Heidi

 


Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *